پخش زنده
امروز: -
دبیر ستاد ملی گرد و غبار سازمان حفاظت محیط زیست از اصلاح و متوازنسازی اعتبارات تخصیصیافته به کانونهای گردوغبار کشور خبر داد و گفت: منابع مالی بر اساس میزان خطر و اولویت کانونها بازتوزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما بهزاد رایگانی در حاشیه کارگاه آموزشی هماندیشی، درسآموختهها و تجارب مدیریتی در مقابله با پدیده گردوغبار گفت: سیاست ستاد ملی گرد و غبار بر اجرای طرحهای کمآببر و پربازده متمرکز شده و کانونهای پرخطر در اولویت تخصیص اعتبارات قرار گرفتهاند.
وی افزود: در حال حاضر کانونهای صالحیه و اللهآباد در اولویت نخست برنامههای مقابله با گردوغبار قرار دارند و بررسی شدت و غلظت ذرات معلق در این مناطق به صورت مستمر انجام میشود.
دبیر ستاد ملی گردوغبار همچنین از تهیه نقشههای پراکنش و غلظت گردوغبار کشور در سال ۱۴۰۴ و راهاندازی سامانه برخط پایش لحظهای گردوغبار خبر داد.
رایگانی با تأکید بر اهمیت آموزش، تبادل تجربیات و بهرهگیری از دانش تخصصی در مدیریت گردوغبار گفت: برنامهریزیهای ستاد ملی گردوغبار علاوه بر کنترل و پیشگیری، بر افزایش تابآوری، آمادگی و کاهش آسیبهای ناشی از این پدیده متمرکز است.