پخش زنده
امروز: -
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به افزایش جمعیت سگهای ولگرد در سنندج و تهدید سلامت شهروندان هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، دکتر رحمانی گفت: در سال گذشته چهار هزار ۱۵۷ مورد حیوان گزیدگی در استان رخ داده که در مقایسه با سال قبل از آن حدود ۲۵۰ مورد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه وظیفه جمع آوری سگهای ولگرد در شهرها بر عهده شهرداریها است، خواستار اقدامی عملی در راستای جمع آوری سگهای ولگرد و عقیم سازی آنها شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه بیماری مرگبار هاری از سگهای ولگرد قابل انتقال است گفت: افراد در صورت گزش سگ فورا در همان مکان نسبت به شستشوی محل گاز گرفتگی با آب و صابون اقدام کنند و خود را در سریعترین زمان به مراکز درمان بیماری هاری در جوار بیمارستانها برسانند.