پخش زنده
امروز: -
مسئول سلامت روان مرکز بهداشت کیش، گفت: انسان برای حفظ سلامت و شادابی خود، نیازمند انجام کارهای روزمره کوچکی است تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، شیدا پیرعلی افزود: در شرایط بحرانی، برخی از افراد فکر میکنند در اقیانوسی بزرگ در حال غرق شدن هستند، اما به خاطر داشته باشیم که همیشه میتوانیم لنگر بیاندازیم و به زمان اکنون برگردیم.
او با اشاره به فراموشی مسئلهای در میانه زندگی و روزمره، گفت: خود مراقبتی، گام اول سلامت است.
مسئول سلامت روان مرکز بهداشت کیش، گفت: بین ۶۵ تا ۸۵ درصد از مراقبتهایی که به سلامت انسانها منجر میشود، محصول خود مراقبتی است.
شیدا پیرعلی خاطرنشان کرد: بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی، سلامتی به معنای رفاه کامل جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و نه فقط نبود بیماری است و تعریف سلامت روان حالتی از بهزیستی که در آن فرد، تواناییهای خودش رامی شناسد، میتواند با فشارهای معمول زندگی مقابله کند و میتواند به شیوهای پربار و موثر کار کند و به جامعه خود خدمت کند.
او افزود: ما برای تامین سلامت روانی خود به مهارت خودمراقبتی نیاز داریم، خودمراقبتی فقط به معنای استراحت و مراقبت جسمانی و تفریح نیست بلکه مجموعهای از اقدامات آگاهانه برای حفظ سلامت جسمی و روانی و عاطفی است.
مسئول سلامت روان مرکز بهداشت کیش، گفت: خودمراقبتی تاکید بر توجه به نیاز روح و جسم و ذهن و احساس دارد.
شیدا پیرعلی گفت: خود مراقبتی یعنی مراقبت از خود و یعنی اینکه ما برای حفظ سلامت و شادابی خود، کارهای روزمره کوچکی انجام دهیم تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشیم.
او افزود: چند دقیقه زمان کوتاه در خلوت خود بودن باعث پایین آمدن سطح استرس خواهد شد و همین فرصت کوتاه باعث حس ارزشمندی در شما خواهد شد.
شیدا پیرعلی گفت: یک ذهن خسته، تمرکز کافی برای انجام کارها را ندارد و خودمراقبتی کمک میکند تا توانایی بیشتری برای تمرکز و حل مساله داشته باشید.