جلوگیری از خروج غیرقانونی مرغ در ایلام
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از اجرای عملیات کم سابقه نظارتی بر زنجیره مرغ و کشف و ضبط خروج غیر قانونی ۱۳ تن مرغ زنده در استان خبر داد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ «سجاد غلامی» مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام اظهار داشت: در پی اجرای مصوبات قرارگاه امنیت غذایی استان و تصمیمات اولین قرارگاه نظارتی بازار، نظارت گسترده و هدفمند بر مسیرهای خروجی استان ایلام با همکاری مشترک دستگاههای نظارتی، امنیتی و انتظامی انجام شد.
وی افزود: یکی از موفقترین طرحهای کنترل زنجیره مرغ در ماههای اخیر شب گذشته در راستای امنیت غذایی و تامین مرغ مردم رخ داد، در این عملیات بیش از ۱۳ تن مرغ زنده در حین خروج غیرمجاز از استان شناسایی و توقیف شد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام بیان کرد: از این میزان مرغ ۱۰ تن مرغ استحصال و روانه بازار مصرف استان میشود.
وی اضافه کرد: شب گذشته پنج خودروی حامل محمولههای مرغ پیش از خروج غیر قانونی از استان متوقف و توسط نیروی انتظامی به پارکینگ منتقل شد.
غلامی با تاکید بر اینکه مرغ تولیدی مرغداریهای ایلام باید در داخل استان مصرف شود اعلام کرد: این اقدام با هدف حفظ ثبات بازار، تامین نیاز مردم و جلوگیری از خروج غیرقانونی کالاهای اساسی انجام شده است.
وی با قدردانی از همکاری اطلاعات سپاه، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، جهاد و پلیس امنیت اقتصادی استان اعلام کرد: به مردم استان این اطمینان را میدهیم که هماهنگی کامل دستگاههای نظارتی، امنیتی و اجرایی برقرار است و اجازه نخواهیم داد کوچکترین خللی در زنجیره تأمین مرغ به وجود آید.
غلامی از شهروندان خواست با گزارش هرگونه تخلف به شمارههای ۱۲۴ و ۱۳۵، نقش موثری در سلامت بازار ایفا کنند.
وی مطرح کرد: دستگاههای امنیتی و انتظامی بنا دارند با اقدام قاطع و برخورد حداکثری با متخلفان، از تکرار این تخلفات جلوگیری کنند.