امام جمعه تبریز:
خلیج فارس خانه ماست
امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه خلیج فارس و تنگه هرمز خانه ماست گفت: جمهوری اسلامی ایران درباره نحوه تردد و مدیریت این آبراه راهبردی بر اساس قوانین و منافع خود تصمیمگیری میکند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان شرقی،حجتالاسلام والمسلمین احمد مطهریاصل در خطبههای نماز جمعه این هفته تبریز با یادآوری فرمایش امام خمینی (ره) که خلیج فارس خانه ماست تصریح کرد:ما تا امروز لطف کردیم و این آبراهه را در اختیار دیگران برای عبور کشتیهایشان قرار دادیم، اما همه بدانند که خلیج فارس مال ماست و ما تعیین میکنیم چه کسی برود و چه کسی بیاید.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت روز خلیج فارس اظهار داشت:بنیادهای امنیتی این آبراهه راهبردی کاملاً دگرگون شده و سرنوشت کشورهای منطقه به یکدیگر گره خورده است.
وی گفت: کشورهای منطقه اگر بخواهند در خلیج فارس ماجراجویی کرده و پای اسرائیل و آمریکا را به اینجا باز کنند، ما هرگز اجازه نخواهیم داد.
حجت الاسلام و المسلمین مطهریاصل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسیب دیدن تعدادی از زیرساختهای انرژی در جنگ تحمیلی سوم از مردم خواست مدیریت در مصرف آب و برق را جدی گرفته و به ادارات پرمصرف نیز تذکر داد.
وی با اشاره به ثبتنام بیش از ۳۰ میلیون نفر در سامانه جانفدا خطاب به دولت و مسئولان گفت:این ظرفیت گسترده مردمی نباید نادیده گرفته شود و میتوان از همین نیروها در محلات برای نظارت بر بازار و کنترل برخی مشکلات استفاده کرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ جمعیت کشور گفت: جمعیت یکی از فاکتورهای کلیدی در جنگ و دفاع ملی است و اگر امروز این موضوع را جدی نگیریم دیگر نمیتوانیم وضعیت را به شرایط مطلوب بازگردانیم.