• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۵۶۳۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۴ - ۰۹:۲۰
خوزستان » اجتماعی

کاهش سهمیه بیمه رانندگان خوزستان از ۱۰ هزار نفر به ۷۰۰ نفر

رئیس اتحادیه مؤسسات اتومبیل‌کرایه اهواز کاهش شدید سهمیه بیمه رانندگان استان از ۱۰ هزار نفر به ۷۰۰ نفر و سلب اختیار جایگزینی رانندگان جدید از اصناف را خسارتی جبران‌ناپذیر برای خوزستان دانست و خواستار بازنگری فوری در این خصوص شده است.

کاهش سهمیه بیمه رانندگان خوزستان از ۱۰ هزار نفر به ۷۰۰ نفر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان ، حکیم کوتی در نشست کارگروه کارشناسی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان با موضوع بررسی امکان جایگزینی رانندگان حذف‌شده از طرح بیمه با رانندگان جدیدالورود، با بیان اینکه مردم خوزستان سال‌ها با جبر طبیعت و جبر تاریخی زندگی کرده‌اند گفت: چالش اصلی امروز، جبر مسئولان است؛ جبر و محدودیتی که برخلاف دو مورد دیگر، کاملاً قابل اصلاح است.

وی با اشاره به وضعیت سهمیه بیمه رانندگان خوزستان در دوره دولت نهم و دهم توضیح داد: خوزستان زمانی از ظرفیت ۱۰ هزار راننده تحت پوشش بیمه یارانه‌ای برخوردار بود، اما امروز به دلیل شیوه‌ای که سازمان تأمین اجتماعی در حذف رانندگان و جلوگیری از جایگزینی اعمال کرده، این ظرفیت به رقمی حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر رسیده است.

به گفته کوتی، سهمیه‌ای که حق مردم این استان بود، طی سال‌های اخیر به‌تدریج از دست رفته و اگر فرآیند جایگزینی متوقف نمی‌شد، تمام ظرفیت ۱۰ هزار نفری همچنان برای خوزستان محفوظ بود.

رئیس اتحادیه با تشریح تبعات حذف امکان جایگزینی افزود: رانندگان به دلایل مختلفی از طرح خارج می‌شوند؛ برخی بازنشسته می‌شوند، برخی در بازدید‌های تأمین اجتماعی حذف می‌شوند و گروهی نیز توسط مؤسسه مربوطه کنار گذاشته می‌شوند. اما در همه این موارد، تأمین اجتماعی اجازه جایگزینی راننده جدید را نمی‌دهد و همین مسأله خسارت بزرگی برای مؤسسات حمل‌ونقل ایجاد کرده است، زیرا با کاهش تدریجی ظرفیت بیمه، توان فعالیت و پایداری اقتصادی آنها نیز کاهش یافته است.

کوتی در بخش دیگری از سخنان خود به تناقض موجود در ساختار اجرایی اشاره کرد و گفت: معرفی و تأیید فعالیت رانندگان همچنان بر عهده اتحادیه‌ها و اصناف است و ما هر سه ماه یک‌بار، فهرست رانندگان فعال را در قالب معرفی‌نامه به سازمان تأمین اجتماعی ارائه می‌کنیم؛ اما با وجود این نقش، هنگامی که نوبت به جایگزینی رانندگان حذف‌شده می‌رسد، تأمین اجتماعی اعلام می‌کند که مرجع جایگزینی، اتحادیه نیست و این کار باید از سوی راهداری یا شهرداری و دهیاری‌ها انجام شود. این در حالی است که همان نهادی که فعالیت راننده را تأیید می‌کند، از اختیار جایگزینی محروم شده و این یک تناقض آشکار و موجب تضعیف جایگاه اصناف است.

رئیس این اتحادیه با تأکید بر ضرورت ایجاد وحدت رویه، خواستار آن شد که سازمان تأمین اجتماعی، نخست ظرفیت کامل سهمیه ۱۰ هزار نفری را برای استان احیا کند و سپس اختیار جایگزینی رانندگان را به مرجعی که به‌طور رسمی فعالیت آنها را تأیید می‌کند، یعنی اتحادیه‌ها و اصناف، بازگرداند.

وی تصریح کرد: اتحادیه صنف باید به‌عنوان سند معتبر برای معرفی و جایگزینی رانندگان شناخته شود تا رانندگان محق بتوانند از حق واقعی خود بهره‌مند شوند و روند کاهش سهمیه بیمه در استان پایان یابد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
راه اندازی شبکه اینترنتی مستند العالم
رویای مهارت در دل روستای شورین محقق شد
کشف دو دستگاه فلزیاب در بیجار
طلای زرد شهربابک در بازار
اعلام جزییات اجتماع بزرگ عزاداران حضرت زهرا(س)
ایران به تنهایی جلوی ناتو و سنتکام ایستاد
پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت هفته بسیج
اشتغالزایی و افزایش ثروت ملی با اجرای فاز دوم پتروشیمی ماهشهر
استقبال از امیرحسین موشحی در فرودگاه اردبیل
نبود بارش مؤثر و تداوم خشکسالی رودخانه‌ها را در تنگنا قرار داده است
دو فوتی و یک مصدوم در حادثه رانندگی اتوبان قم _کاشان
دادستان، محور صیانت از حقوق عامه و کاهش دعاوی است
مرمت کاشی‌کاری‌های گنبد زیارت تاریخی طاهر و منصور کاشان
تشدید طرح کنترل دروازه‌ای ناوگان باری در محور‌های خاتم و مروست
ضرورت نقش‌آفرینی زنان پژوهشگر در توسعه خراسان شمالی
افتتاح واحد تولیدی کارتن‌سازی در ارومیه
معاملات برق در بورس انرژی از ۲۴ هزار میلیارد ریال عبور کرد
قمرپور در کشتی آزاد فینالیست شد 
تیم شهرداری همدان، همچنان صدرنشین لیگ یک فوتبال جوانان
افتتاح دو باب مدرسه در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ذخیره سازی ۴۰۰ هزار تن پیاز در انبار‌های فلاورجان
تعطیلی مدارس و ادارات در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی به دلیل آلودگی هوا فردا یکشنبه ۲ آذر
کارشناسی ارشد، یکساله و دکتری سه ساله می‌شود
تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تأخیر در شروع کار ادارات در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی
تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات برخی مناطق آذربایجان شرقی
ضرورت توجه مسئولان به فراهم شدن زمینه بروز استعدادها
فردا، تشییع پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس
ایران جوان ۱۴۰۴/۰۹/۰۱
مسیرهای که هموار می شوند؛اجرای ۳۰ طرح راه‌سازی روستایی در زنجان
اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در تهران
عملیات اطفاء حریق در جنگل‌های الیت
حذف چهار صفر از پول ملی
اپیدمی نفوذ و جاسوسی برای ایران در نیرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی
دومین شب عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) با حضور رهبری
یک کشته و ۱۶ مصدوم در تصادف بزرگراه بستان آباد _ تبریز
غیرحضوری شدن مدارس در سه شهر و چند روستای استان مرکزی  (۲ نظر)
کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۵ ناشنوایان؛ دزفولی طلایی شد  (۲ نظر)
خط و نشان کشیدن وزیران خارجه آلمان و انگلیس برای روسیه  (۱ نظر)
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به یک باشگاه سیاسی تبدیل شده  (۱ نظر)
بامداد مرگبار در پایتخت؛ ۴ فوتی در تصادفات آخرین جمعه آبان ماه  (۱ نظر)
آمریکا و سه کشور اروپایی «توافق قاهره» را کشتند  (۱ نظر)
مصرف ۳ تا ۵ برابری برق در کولر‌های گازی  (۱ نظر)
ترک‌ فعل در اجرای قانون جوانی جمعیت جرم است  (۱ نظر)
مدنی‌زاده: نوسان کوتاه‌مدت بورس نباید سرمایه‌گذاران را بترساند  (۱ نظر)
رقابت دانش آموزان رودباری در مسابقات قرآنی «آلا»  (۱ نظر)
۱۵ متر سقوط برای نجات یک زندگی در کوه صفه اصفهان  (۱ نظر)
«آخرین دیدار»، در خبر‌های امروز رسانه  (۱ نظر)
ضرورت اجرای طرح‌های نوآورانه برای توسعه اقتصاد دریامحور در کیش  (۱ نظر)