پخش زنده
امروز: -
رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز گفت: خط یک قطار شهری این شهر روزانه ۱۲۰ هزار مسافر را جابهجا میکند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز میزان جابهجایی روزانه مسافر در خط یک قطار شهری شیراز را بین ۹۰ هزار تا ۱۲۰ هزار نفر متغیر اعلام کرد و گفت: این خدمات توسط ۱۴ دستگاه قطار در خط یک از ساعت ۶ بامداد تا ۲۲ و یک رام قطار در خط ۲ به مدت ۴ ساعت ارائه میشود.
کلانتری با اشاره به ارائه خدمات رایگان مترو در رویدادهای ویژه تقویمی افزود: مجموعه حملونقل ریلی شهرداری شیراز در زمره معدود کلانشهرهایی قرار میگیرد که در همه ایام سال بدون تعطیلی مشغول به خدمترسانی است.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز در ادامه افزود: هشت کیلومتر از خط دوم قطار شهری شیراز طی دو سال گذشته به بهرهبرداری رسید و عملیات معماری ایستگاه استقلال تا اردیبهشتماه به پایان میرسد.
کلانتری از اجرای طرح توسعه برای خط دوم مجموعه قطار شهری شیراز خبر داد و افزود: بر اساس نیازهایی که در منطقه وجود داشت، عملیات احداث مترو از فلکه گاز تا ایستگاه سعدی در دستور کار قرار گرفت و حفاری مکانیزه تونل یک تا پایان سال به پایان خواهد رسید.
گرهگشایی از ترافیک؛ از میان رود تا سعدی
او از اجرای عملیات ریلگذاری طی مدت سه ماه خبر داد و افزود: امیدواریم در اوایل مردادماه ۱۴۰۴ اولین رام قطار از میانرود تا کلبه سعدی به طول ۱۳ کیلومتر راهاندازی شود.
این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که تأمین زیرساخت برعهده شهرداری است، تصریح کرد: امروزه با کمبود ناوگان برای ارتقای خدمترسانی در خطوط مترو روبهرو هستیم و این امر بر اساس قانون در زمره تعهدات دولت قرار میگیرد.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز اظهار داشت: بر اساس توافقات صورتگرفته دولت موظف به ارائه ۱۰ رام قطار به شیراز بود که هفت رام تحویل شده است و امیدواریم تا اردیبهشت و خردادماه ۱۴۰۴ تعداد دو رام قطار دیگر تحویل بگیریم.
این مدیر ارشد شهرداری شیراز پیرامون پیشرفت عمرانی خط سوم قطار شهری گفت: براساس برنامهریزیهای انجامشده، تلاش میشود دستگاه TBM در دهه فجر سال جاری وارد ایستگاه آفرینش شود.
به گفته این مقام مسئول، ایستگاههای صنایع و آرین در هفته حملونقل سال جاری کلنگزنی خواهند شد.
کلانتری پیرامون خط چهارم قطار شهری شیراز گفت: در سال جاری فعالیت اجرایی در ایستگاه رازی آغاز میشود. فاز اول این پروژه به طول شش کیلومتر حدفاصل بلوار رازی تا بلوار سیبویه، آستانه و باسکول نادر با ۵ ایستگاه احداث میشود.
وی تأکید کرد: ایستگاههای قطار شهری در فواصل استاندارد و با در نظر گرفتن توجیهات اقتصادی، مکانی و سایر موارد مهم و تأثیرگذار احداث میشوند.
رئیس سازمان حملونقل ریلی شهرداری شیراز از لینک ارتباطی بین خط ۱ و ۲ به منظور جابهجایی رامهای قطار در خط یک و دو میدان امام حسین (ع) خبر داد و افزود: با گسترش زیرساختهای لازم میتوانیم در حوزه تعمیر و نگهداری قطارها کارایی و بازدهی بیشتری داشته باشیم.
به گفته این مقام مسئول، سازمان قطار شهری شهرداری شیراز دارای ۱۴ رام قطار است که هریک از آنها ماهیانه هشتهزار کیلومتر میپیمایند و این امر نیاز به تعمیر و نگهداری آنها را دوچندان میسازد.
کلانتری افزود: طی ده سال اخیر عملیات تعمیر و نگهداری مجموعه قطار شهری شیراز توسط نیروهای توانمند این سازمان صورت گرفته و این بهمعنای صرفهجویی عظیم در هزینه و زمان است.
او بیان داشت: شهرداری شیراز از معدود شهرهایی است که عملیات سطح تعمیر و نگهداری را توسط نیروهای بومی و آموزشدیده سازمان انجام میدهد.