به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹
چرخش جدید دولت انگلیس در سیاستهای آموزشی
دولت انگلیس در تازهترین چرخش خود در سیاستهای کرونایی، از موضع قبلی خود در چگونگی محاسبه نمرات دانش آموزان سالهای آخر، عقب نشینی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، دولت انگلیس که تحت فشار فراوان دانش آموزان، معلمان، والدین و شماری از سیاستمداران قرار داشت، امروز اعلام کرد به علت برگزار نشدن امتحانات دانش آموزان سالهای پایانی دبیرستانها در پی همه گیری کووید ۱۹، ارزیابی معلمان از عملکرد معلمان را ملاک قرار میدهد و دانش آموزان سال آخر، با همین ارزیابیها وارد دانشگاهها خواهند شد.
پیش از این، دولت و به ویژه گوین ویلیامسون (Gavin Williamson)، وزیر آموزش انگلیس، از پذیرش نمرات پیشنهادی معلمان، خودداری میکرد.
به گزارش رسانههای انگلیس، شماری از دانش آموزان انگلیس، در اعتراض به عملکرد آفکال (Ofqual)، نهاد ناظر بر امتحانات مدارس در انگلیس، از این نهاد شکایت کردند.
روزنامه مترو نوشت شش نفر از دانش آموزان انگلیسی، در اعتراض به آنچه که نمرات " مسخره و غیر عقلایی" امتحانات دانش آموزان سال آخر در این کشور نامیده اند، از آفکال شکایت کردند.
در روزهای اخیر، دانش آموزان سال آخر دبیرستان در انگلیس، در اعتراض به نحوه محاسبه نمرات خود، با تظاهرات در برابر دفتر نخست وزیری، استعفای گوین ویلیامسون، وزیر آموزش این کشور را خواستار شدند.
شماری از نمایندگان احزاب مخالف دولت نیز از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواستند به نظر دانش آموزان معترض گوش فرا دهد و برای رفع بی عدالتی در چگونگی محابسه نمره سال آخر دانش آموزان، اقدام کند.
نمرات دانش آموزان سال آخر دبیرستان، معمولا مهمترین ملاک پذیرش آنان در رشتههای دانشگاهی در انگلیس است.
پس از اعلام نمرات دانش آموزان و بازماندن شماری از دانش آموزان از راهیابی به دانشگاه ها، دانش آموزان، والدین و معلمان آنان و اتحادیههای مدیران و معلمان در انگلیس، از چگونگی محاسبه نمرات، ابراز خشم کردند.
به گزارش رسانههای انگلیس، الگوریتمی که برای تعیین نمرات دانش آموزان سال آخر در مدارس انگلیس استفاده شد، ۳۹ درصد از نتایج پیش بینی شدهی معلمان را کاهش داد و دانش آموزان محروم، بیشترین آسیب را دیدند.
آفکال، نهاد ناظر بر امتحانات مدارس در انگلیس، سامانهای را استفاده کرده بود که به معلمان اجازه میداد به علت لغو امتحانات به علت همه گیری کووید ۱۹، نمرات امتحانات برآوردی خود را به جای نمره امتحانی ارائه دهند.
سپس این سامانه با ارزیابی عملکرد پیشین دانش آموز و مدرسه، این نمرات را تعدیل و در نتیجه، حدود ۲۸۰ هزار نمره، کاهش پیدا کرد.
در این دستکاری، همچنین دانش آموزان مدارس خصوصی، در مقایسه با دانش آموزان مدارس دولتی و محروم، "نمرات بسیار خوب" و "عالی" شان، دو برابر شد. بدین ترتیب، دانش آموزان فقیر، بیشترین خسارت را از این دستکاری دیدند و امکانشان برای ورود به دانشگاه کمتر شد.