• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۹۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
از ابتدای سال؛

مرمت ۷۵۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: با اقدامی جهادی تاکنون مرمت بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از شبکه راه های کشور پایان یافته است.

آقای رضا اکبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: وضعیت راه‌های کشور هر دو سال یک بار توسط خودرو‌های تجهیز شده به انواع دوربین و حسگر‌های سامانه مدیریت نگهداری رویه راه‌ها (PMS) بررسی و تجزیه و تحلیل می‌شود که در آخرین برداشت ما که در پاییز سال ۱۳۹۷ انجام شد، متوجه شدیم حدود ۳۳ درصد راه‌های اصلی و شبکه شریانی کشور نیاز به مرمت روکش یا تعمیر اساسی دارد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه‌ها (PMS)، ترمیم ۴ هزار کیلومتر از راه‌ها که اولویت بیشتری داشتند سال گذشته انجام شد و امسال نیز ۷ هزار کیلومتر دیگر اقدام و تعمیر اساسی در دستور کار ما قرار گرفت و مقرر شد دو هزار کیلومتر دیگر از راه‌ها نیز مرمت و نگهداری جاری انجام شود بنابراین در مجموع دو سال، بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور تعمیر اساسی یا مرمت شد.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
به گفته معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امسال ۳ هزار کیلومتر روکش ضخیم و بازیافت آسفالت، ۴ هزار کیلومتر روکش نازک و ۲ هزار کیلومتر لکه گیری و درزگیری آسفالت در شبکه راه‌های کشور انجام می‌شود و از مجموع ۱۲ روش مرمت و نگهداری راه‌ها که شامل انواع آسفالت گرم، بازیافت سرد و گرم، روکش نازک، درزگیری و انواع لکه گیری است در طول این مسیر‌ها بسته به نوع خرابی عملیات ترمیم استفاده شده است.
اکبری اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری راه‌ها در وضعیت مطلوب را سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان دانست و افزود: اعتباراتی که به سازمان راهداری برای نگهداری راه‌ها تخصیص می‌یابد سالانه حدود یک دهم این مبلغ است یعنی سالانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان در اختیار راهداری قرار می‌گیرد که با توجه به عمر مفید آسفالت و وجود عقب ماندگی تاریخی در این بخش و نیاز تصاعدی به مرمت، هرساله در این بخش دچار مشکل هستیم و همه ساله در قالب پیشنهاد به مجلس و دولت تلاش کرده ایم به عدد مورد نیاز خود نزدیک شده و منابع درآمدی پایداری تعریف کنیم که به دلایل مختلف و از جمله شرایط اقتصادی دولت و مردم این پیشنهادات رد شده است.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی افزود: در همه کشورها، اعتبارات تعمیر راه‌ها از منابع دولتی جدا شده و از نسخه‌هایی نظیر مالیات بر سوخت، مالیات بر خودرو و عوارض بر جاده یا روش‌های ترکیبی استفاده شده است که در کشور ما این اتفاق رخ نداده است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان اینکه امروز در سراسر کشور بیش از ۳۵۰ اکیپ آسفالت در سطح راه‌های برون شهری فعال است افزود: با توجه به اینکه بیشترین خرابی راه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، فارس، کرمان، اصفهان، هرمزگان و خوزستان بوده است طبیعی است که بیشترین حجم پروژه‌ها و اعتبارات به این استان‌ها تخصیص یافته است و این استان‌ها هرکدام ۱۵ تا ۲۰ اکیپ فعال دارند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
وی همچنین درباره کنترل کیفیت آسفالت و مصالح مورد استفاده در عملیات‌های عمرانی و مرمت روکش‌ها نیز گفت: تمام عملیات تعمیر و نگهداری راه‌ها از ابتدای تعریف پروژه تا انتهای آن تحت پوشش و نظارت آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت طرف قرارداد وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و کارخانجات قیر و مصالح نیز باید گواهی استاندارد خود را از مرکز تحقیقات راه وزارت راه و شهرسازی اخذ کنند تا بتوانند در مناقصات ما شرکت کنند و در حین اجرا هم آزمایشات مکرر انجام شده و در موارد ضروری دستورالعمل اصلاحی برای سازندگان صادر می‌شود ضمن اینکه از پیمانکار گواهی دوره تضمین بین ۲ تا ۱۰ سال بسته به نوع عملیات عمرانی آن اخذ می‌گردد.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: از یک ماه آینده، بازنگری و اسکن مجدد راه‌های کشور توسط سامانه مدیریت و نگهداری رویه راه‌های کشور (PMS) آغاز خواهد شد و با توجه به اینکه خرابی حدود ۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور از دوره قبلی باقی مانده است و بخش دیگری از راه‌ها نیز در فاصله این دو سال مستهلک شده به میزان خرابی‌های راه‌های کشور اضافه خواهد شد و زمستان نیز در پیش است که به شبکه راه‌ها و آسفالت آسیب جدی می‌زند و اگر رویدادی نظیر سیلاب نیز اتفاق بیافتد حجم خرابی راه‌های کشور به شدت افزایش می‌یابد.
اکبری در خصوص طول راه‌های کشور نیز گفت: شبکه راه‌های برون شهری کشور که زیر نظر و مدیریت وزارت راه و شهرسازی است ۲۰۰ هزار کیلومتر طول دارد که شامل بزرگراهها، آزادراهها، راه‌های فرعی و روستایی است و طول جاده‌های شریانی کشور ۳۵ هزار کیلومتر است که با احتساب باند‌های رفت و برگشت به ۵۲ هزار کیلومتر می‌رسد که اولویت اول ما نگهداری جاده‌های پرتردد شریانی است و در مرحله بعد ۵۰ هزار کیلومتر راه فرعی و سایر راه‌ها قرار دارند.
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
اجرای طرح دورت بگردم یزد من با محوریت علمی آموزشی
پایان هفته دوم لیگ برتر تفنگ و تپانچه بانوان
بومی سازی داروی سرکوب‌کننده سیستم ایمنی
پخش زنده بسکتبال یورو لیگ و سریال «بازرس مورس» از قاب سیما
تأمین نهاده‌ها و تلاش برای حل کمبود سوخت کشاورزی
پیاده‌سازی ۳۵۰ ساعت صوتی از خاطرات شهدا در بردسکن
تاریخ جنگ تحمیلی؛ کتاب عزت و افتخار
عضویت ایران در هیئت مدیره کنوانسیون میناماتا در مورد جیوه
استقامت و وحدت کلمه، رمز پیروزی ملت ایران
امام جمعه شیراز: تنها راه پیشرفت، قدرتمند شدن کشور است
بسیج نیرو‌های کارگری و ده‌ها دستگاه ماشین آلات تخصصی خدمات شهری
عنوان سومی کشور از آن اسکیت بازان قمی
تصادف مرگبار خودرو با پل عابر در محور شاندیز-مشهد
ذات آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل تغییر نیست
تولید باکیفیت و دانش همراه با تعهد، مسیر اقتدار ایران برابر دشمنان
اتحاد، انسجام و همبستگی رمز موفقیت امروز کشور
جهش علمی ایران حاصل امید و تلاش جوانان ایرانی
صرفه‌جویی و تغییر الگوی مصرف ، یکی از مصادیق حیاتی امر به معروف قلمداد می‌شود.
اجرای طرح نظارت ویژه بر کالا‌های سلامت‌محور در استان بوشهر 
تغییر از درون خود؛ منجر به آغاز تحول جامعه خواهد شد
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
پیش بینی باران برای هفته آخر آبان در کهگیلویه و بویراحمد
خبر خوش برای کارگرانی که بیمه آنها قطع شده است
سفر رئیس جمهور به کردستان با حاشیه‌های شنیدنی
چین: آمریکا در یمن قانون‌شکنی می‌کند
عجیب، اما واقعی، صف‌های طولانی غذای رایگان در آمریکا
داستان یک نردبان
بسته هنر و سینما ۱۴۰۴/۰۸/۱۵
انتقام کشته‌های فاشر و جنینه را خواهیم گرفت
نتایج هفته نهم لیگ برتر بسکتبال ایران
هشدار نخست‌وزیر سودان درباره سرایت جنگ
بیروت بدون مقاومت، به شهری بی‌دفاع بدل می‌شود
حزب الله: مذاکره با دشمن منفعت ملی ندارد
یادداشت قالیباف در دفتر یادبود مجلس ملی پاکستان
گروه‌بندی رقابت‌های فوتبال قطع عضو قهرمانی آسیا اعلام شد
ویژه برنامه قرآنی محفل در کیش
سه نفر با اهدای عضو مرحومه مبینا حمصیان به زندگی بازگشتند  (۲ نظر)
شرایط دریافت مجدد وام اشتغالزایی و مشاغل خانگی اعلام شد  (۲ نظر)
تقویت نظام مدیریت زمین برای مقابله با زمین‌خواری و تخریب محیط زیست  (۲ نظر)
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
تأکید چین بر گسترش مناسبات اقتصادی با روسیه  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
والیبال ایران عزادار شد؛ صابر کاظمی درگذشت  (۱ نظر)
بازتاب گسترده بیانات رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های آمریکای لاتین  (۱ نظر)
لزوم اجرای روش‌های نوین در دامداری‌های کردستان  (۱ نظر)
پزشکیان: مساجد بهترین کانون ساماندهی امور اجتماعی هستند  (۱ نظر)
سخنگوی سپاه: برای شکست سنگین‌تر دشمن آماده شده‌ایم  (۱ نظر)
جنگ نامتقارن؛ کابوس آمریکا در صورت تهاجم به ونزوئلا  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
نصب ۱۳ کیلومتر نیوجرسی در محور‌های مواصلاتی ایلام  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)