مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
اعلام جزئیات ثبت درخواست بیمه بیکاری + فیلم
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری جزئیات ثبت درخواست بیمه بیکاری را اعلام کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، سید حفیظ الله فاضلی گفت: متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کنند و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شوند و مدارک خود را بارگذاری نمایند.
وی افزود: زمان ورود به سامانه جدید برای کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را ثبت کرده اند و بیکاری آنان کماکان ادامه دارد، از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی و سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استانهای پایلوت اجرای طرح گذراند، در سراسر کشور اجرا میشود.
فاضلی با بیان اینکه سامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجموعههای سامانه جامع روابط کار به شمار میرود، گفت: سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
وی افزود: دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور، احراز هویت میشوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی مراحل اداری نیست.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، شفاف سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد را از جمله مزیتهای این سامانه عنوان کرد.
فاضلی افزود: سامانه جامع روابط کار از جمله طرحهای بزرگ وزارت کار است که با هدف شفافسازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواستها، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیروهای کار، ثبت و تایید و پیگیری قراردادهای کار، شناسایی واحدهای مشکلدار، شوراهای سازش، طبقهبندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آنها به شمار میرود.
وی گفت: کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.