• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۷۱۷۶۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
اجتماعی » جامعه و شهری
طی قرارداد‌های جداگانه با سه سازنده مختلف

قرارداد تامین ۲۳۰ دستگاه پله برقی منعقد شد

مدیرعامل شرکت مترو تهران از انعقاد قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی ساخت داخل برای مترو پایتخت خبر داد.

قرارداد تامین ۲۳۰ دستگاه پله برقی منعقد شدبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی امام گفت: این پله‌ها طی قرارداد‌های جداگانه با سه سازنده مختلف داخلی انجام شده و بخشی نیز درحال انجام است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: از این تعداد، ۱۶ دستگاه پله برقی ایستگاه برج میلاد تا مرداد و ۱۰ دستگاه پله برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر امسال نصب خواهند شد.
علی امام گفت: در صورت تامین منابع مالی، ۶۴ دستگاه از پله برقی‌ها نیز تا پایان امسال در خط هفت مترو تهران به بهره برداری خواهند رسید. همچنین در جهت حمایت از تولید داخل، قرارداد ۷۰ دستگاه آسانسور برای خط ۷، ۵۰ دستگاه آسانسور برای خط ۶ و ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۲،۳ و ۴ نیز به سازندگان داخلی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پروژه حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال است که در فاز‌های مختلف و متناسب با برنامه زمان‌بندی افتتاح ایستگاه‌ها ابلاغ خواهند شد، خاطر نشان کرد: این پله برقی‌ها و آسانسور‌ها محصول تلاش متخصصان کشور و ساخت داخل است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به تلاش‌های کارگروه ساخت داخل مترو تهران برای بومی سازی قطعات و تجهیزات مختلف در مترو گفت: از فروردین ۹۸، به دلیل تحریم و در جهت پیشبرد اهداف ملی و صرفه جویی ارزی، کارگروهی مشتمل بر متخصصین و مشاورین حوزه ریلی در مترو تهران شکل گرفت.
وی افزود: هدف و وظیفه این کارگروه، شناسایی تولید کنندگان مستعد و صاحب صلاحیت برای بومی سازی تجهیزات ریلی مورد نیاز مترو بوده است.
مدیرعامل شرکت مترو تهران ادامه داد: در این راستا تولید کنندگان مختلف بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفتند. با توجه به نوع تجهیز، تعداد و زمان موجود برای بهره برداری، برای هر یک از تولیدکنندگان برنامه‌ای در جهت بومی سازی تدوین شد که به تدریج و با حمایت‌های مترو تهران، درصد بومی سازی افزایش می‌یابد.
علی امام گفت: اولین نتایج تلاش‌های این کارگروه، راه اندازی و بهره برداری ۴ دستگاه آسانسور در خط ۷ و انعقاد قرارداد پله برقی‌ها و آسانسور‌ها است. درحال حاضر بخشی از تجهیزات پله برقی‌ها و آسانسور‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاشیم که با حمایت از تولیدکنندگان، این سهم را در آینده افزایش دهیم.
وی افزود: بدون شک در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها این اقدام ضمن سرعت بخشیدن به تامین پله‌برقی و آسانسور برای ایستگاه‌ها و صرفه جویی ارزی، منجر به اشتغال تعداد زیادی از هم وطنانمان نیز خواهد شد.
علی امام گفت: در جهت رعایت نکات ایمنی و کیفیت محصولات، همه مراحل ساخت، نصب و راه اندازی پله برقی‌ها و آسانسور‌های ساخت داخل تحت نظارت شرکت‌های بازرسی، کنترل کیفیت و صاحب صلاحیت بین المللی این حوزه و مشاور در جهت اخذ استاندارد EN۱۱۵ انجام شده است.
 
 طراحی یک ایستگاه تقاطعی جدید در خط ۲ و ۳ 
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با تأکید براینکه باید خطوط مترو ایستگاه‌های تقاطعی داشته باشند، گفت: ایستگاه‌های تقاطعی برای مسافران شبکه مترو بسیار کارساز و ضروری است چرا که سبب جابجایی مسافران به سهولت در خطوط می‌شود.
وی ادامه داد: طرح اولیه ساخت خطوط ۲ و ۳، دارای یک ایستگاه تقاطعی در محل تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و خیابان امام خمینی (ره) در حوالی دانشگاه افسری امام علی (ع)، بوده است. همان سال‌ها به علت وجود یک‌سری مشکلات، این ایستگاه از طرح اولیه حذف شد.
علی امام گفت: از نگاه مدیریت شهری فعلی، این ایستگاه باید ساخته شود تا دو خط مهم و مملو از مسافر شبکه مترو، یک ایستگاه تقاطعی داشته باشند.
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با بیان اینکه شش گزینه مختلف طراحی شده تا درنهایت یک گزینه برای اجرای ایستگاه انتخاب شود، یادآور شد: اجرای این ایستگاه با تمام مشکلات موجود در دستور کار قرار گرفته است.
وی درباره مشکل اساسی اجرای این طرح، توضیح داد: یکی از مشکلات اساسی این ایستگاه، گرم بودن خط ۲ و ۳ است چرا که قطار داخل خطوط حرکت می‌کند و فعالیت را بسیار سخت‌تر می‌کند، اما اجرای این طرح جزو ضرورت‌های شهر است.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در پاسخ به این پرسش که چه زمانی این طرح اجرا و تکمیل خواهد شد، گفت: اگر امسال ایستگاه G۳ آغاز به کار کند، حدود دو سال زمان برای تکمیل نیاز دارد.
شناسنامه هر ایستگاه مترو یک کد شامل حروف انگلیسی و عدد است. این کد معرف هر ایستگاه در حال طراحی یا ساخته شده است.
خط ۲ مترو از فرهنگسرا تا صادقیه و همچنین خط ۳ مترو از شهرک قائم تا شهرک آزادگان است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پله برقی ساخت داخل عالیه ولی امیدوارم با کیفیت باشند تا استهلاک اونها هم کمتر باشد تا اینقدر شاهد پله برقی های خراب و خاموش نباشیم
نظر شما
آخرین اخبار
هیجان ورزشی با مسابقه طناب‌کشی در گذرگاه ورزش
اجرای طرح مسکن خدمتی با شیوه تبدیل دارایی مسکن
نخستین کتابخانه هوشمند زنجان در مسیر بهره‌برداری
اصلاح محتوای کتابهای درسی و نگارش کتابهای جدید، ضروری است
فراخوان اقامه نماز طلب باران در قطر و سوریه
چهار ماه بلاتکلیفی پارکینگ مرکز شهر زنجان
اعلام اسامی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره ملی «آیات»
سفر مدیر حوزه‌های علمبه کشور به خوزستان
زنجان؛ ۵۶ درصد سبز، میراثی که نیازمند عزم ملی برای بقا است
نخستین حضور ایران در نمایشگاه حج و عمره عربستان
هشدار هواشناسی کشاورزی در زنجان از شنبه ۲۴ آبان
نهج‌البلاغه می‌تواند ایران را به الگوی جهانی تبدیل کند
گشتی در بازار اقلام اساسی
اجرای رزمایش «اعلام وضعیت هشدار عمومی از طریق تلفن همراه» در ۴۸ ساعت آینده
آزمون استخدامی محیط زیست اسفندماه برگزار می شود
افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در دستور کار است
صنایع‌دستی، حلقه پیوند خلاقیت انسانی با اقتصاد پایدار
آتوسا گلشادنژاد سومین طلایی تیم ملی کاراته
با وجود محدودیت منابع آبی ایران به سمت خودکفایی غذایی حرکت می‌کند
جهش اقتصادی زنجان؛ از جذب سرمایه خارجی تا فتح ۵۲ بازار جهانی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
اجرای رزمایش اعلام وضعیت هشدار عمومی از طریق تلفن همراه
والیبال بازی های همبستگی اسلامی؛ امشب، ایران - عربستان
استعفای شهردار اهواز و برکناری چند مقام شهری در پی حادثه خودسوزی جوان اهوازی
روزی که نیرو‌های مسلح از دستور رهبری «شوکه شدند»
لایحه حذف معافیت‌های مالیاتی تقدیم مجلس می‌شود
مادورو به آمریکا اولتیماتوم داد
آماده سازی زیرساخت‌های نرم‌افزاری و فنی انتخابات شوراها
اگر در کشور‌های همسایه ناامنی شود منطقه متضرر می‌شود
چالش‌های قدرتمندتری برای رژیم صهیونی به وجود خواهد آمد
آخرین جزئیات اجرای مرحله جدید کالابرگ
کرونای «تیغی» و ایجاد درد سوزنده و شدید در گلو
تخصیص بیش از ۴۳ هزار سکه طلا در حراج مرکز مبادله ایران
۲ کشته و یک زخمی در تصادف ۳ تریلی در بروجرد
دادرسی زمانبر در دادگاه‌ها
توضیحات سخنگوی دولت درباره قیمت بنزین
تیزپروازان نیروی هوایی با همه وجود به میدان آمدند  (۳ نظر)
فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از فردا  (۱ نظر)
شهادت ستوان یکم ولی زاده، مدافع نظم و امنیت در رامشیر  (۱ نظر)
مادورو به آمریکا اولتیماتوم داد  (۱ نظر)
پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها در اصفهان تا پایان هفته  (۱ نظر)
ماجرای دنباله دار پرستار قاتل نوزادان در انگلیس  (۱ نظر)
اعتراف صریح ترامپ، اثبات جنایت آمریکا در همه محاکم  (۱ نظر)
درگذشت مادر شهیدان متحدی در بسطام  (۱ نظر)
آلودگی هوا عامل مرگ بیش از یکهزار و ۶۰۰ نفر در خوزستان  (۱ نظر)
حدود ۴۰ درصد جمعیت کشور در معرض دیابت قرار دارند  (۱ نظر)
طرح‌های پیشگیرانه انتظامی جدی پیگیری و اجرایی می‌شود  (۱ نظر)