• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۷۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
بین الملل » اروپا
نظرسنجي:

کاهش میزان رضایتمندی مردم انگلیس از نظام بهداشت و درمان

گاردین نوشت میزان رضایتمندی مردم انگلیس از نظام ملی بهداشت و درمان این کشور به پایین ترین سطح طی یک دهه اخیر رسیده است.

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل پایگاه اینترنتی گاردین افت رضایتمندی مردم انگلیس از نظام بهداشت و درمان این کشور در وضعیتی صورت پذیرفته است که دولت ترزا می نخست وزیر انگلیس بیست میلیارد و پانصد میلیون پوند بر بودجه سال جاری این سازمان افزوده و از طرفی هفتادمین سالگرد تاسیس آن نیز شور و شوقی در میان کارکنان شبکه بهداشت انگلیس ایجاد کرده است.
تنها نیمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی انجام شده یعنی پنجاه و سه درصد آنها از نحوه مدیریت نظام بهداشت و درمان انگلیس رضایت دارند که پایین ترین میزان از سال 2007 به شمار می رود. میزان رضایتمندی مردم انگلیس از بهداشت و درمان ملی این کشور در مقایسه با سال 2010 و زمان شروع برنامه ریاضتی دولت ائتلافی انگلیس‏، به اندازه شانزده درصد کاهش نشان می دهد.
میزان رضایتمندی از خدمات پزشکان عمومی در انگلیس نیز به پایین ترین سطح خود سقوط کرده است. کمتر از دو سوم مردم انگلیس یعنی شصت و سه درصد آنها از خدمات پزشکان عمومی راضی هستند؛ در حالی که بیست و چهار درصد آنها می گویند خدماتی که از پزشکان عمومی انگلیس در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی این کشور دریافت می کنند، رضایت بخش نیست.
طولانی بودن زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات از پزشکان عمومی و تاخیر در تعیین وقت برای دیدن پزشک در بیمارستان ها، اصلی ترین علت نارضایتی گسترده و رو به افزایش مردم انگلیس از نظام بهداشت و درمان ملی این کشور ذکر شده است. نیمی از مردم انگلیس نیز معتقدند نظام بهداشت و درمان این کشور از کادر کافی برخوردار نیست و بودجه اندکی دارد.
این آمارها از جمله تازه ترین یافته های پیمایش موسوم به «دیدگاه های اجتماعی انگلیسی ها» است که به وسیله مرکز ملی پژوهش های اجتماعی انجام می شود.
کارشناسان شبکه بهداشت و درمان انگلیس که این نتایج را تحلیل کردند‏، اذعان می کنند تداوم کاهش میزان رضایتمندی از این نهاد در سال 2018 به رغم افزایش بودجه آن به وسیله نخست وزیر به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس شبکه بهداشت و درمان ملی انگلیس، برای آنها قابل درک نیست.
راث رابرتسن پژوهشگر ارشد صندوق کینگ گفت: «ما شاهد افزایش رضایتمندی از شبکه ملی بهداشت و درمان انگلیس به واسطه فرا رسیدن هفتادمین سالگرد آن نبودیم در حالی که انتظار داشتیم چنین اتفاقی رخ دهد. به رغم ابراز احساسات عمومی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس شبکه ملی بهداشت و درمان و هدیه نخست وزیر به این مناسبت، رضایتمندی عمومی از این نهاد اکنون در پایین ترین سطح خود در یک دهه اخیر قرار دارد.»
این نتایج مبتنی بر پاسخ های بیش از سه هزار بزرگسال انگلیسی‏، اسکاتلندی و ولزی در خصوص میزان رضایتمندی از خدمات شبکه ملی بهداشت و درمان و تامین اجتماعی انگلیس است. مصاحبه ها در فاصله زمانی ژوئیه تا اکتبر سال گذشته انجام شدند.
نایال دیکسن مدیرعامل کنفدراسیون شبکه بهداشت و درمان انگلیس که نماینده سازمان های زیر مجموعه این نهاد است گفت: «یافته های این پژوهش نشان دهنده عواقب غیر قابل اجتناب محروم کردن شبکه بهداشت و درمان از بودجه مورد نیاز خود برای چندین سال طولانی است. ما نباید به هیچ عنوان در خصوص گستردگی وظیفه ای که برای احیای اعتماد عمومی به سرویس سلامت همگانی در پیش داریم، دچار توهم شویم.»
پنجاه و سه درصد مصاحبه شوندگان انگلیسی در پاسخ به سؤالی درباره علت نارضایتی از خدمات شبکه ملی بهداشت و درمان این کشور که نرخ بالایی محسوب می شود، اعلام کردند: «گرفتن وقت ملاقات با یک پزشک عمومی زمان زیادی از بیماران می گیرد.» پنجاه و دو درصد در پاسخ به همین سؤال به «نبود شمار کافی کارکنان در مراکز بهداشتی و درمانی» به عنوان علت اصلی نارضایتی خود اشاره کردند؛ همزمان چهل و نه درصد نیز «هزینه‌کرد ناکافی دولت در شبکه ملی بهداشت و درمان» را علت نارضایتی خود از خدمات آن بیان کردند.
با این حال این پیمایش اخبار خوبی نیز برای شبکه ملی بهداشت و درمان انگلیس به همراه داشت. رقم بی سابقه هفتاد درصد از شرکت کنندگان از وضعیت اتاق های عمل در بیمارستان ها ابراز رضایت کردند. شصت و سه درصد مردم نیز از مراقبت های بیمارستانی از افراد مریض ابراز رضایت کردند که بالاترین رقم از سال 1993 به شمار می رود.
کیفیت خدمات مراقبتی شبکه ملی بهداشت و درمان انگلیس اصلی ترین علت رضایتمندی مردم از آن عنوان شده است. به طور کلی هفتاد و یک درصد این امر را علت اصلی رضایتمندی خود اعلام کردند که در مقایسه با سال 2015 حاکی از افزایش ده درصدی است.
علت رضایتمندی شصت و دو درصد هم رایگان بودن خدمات در حین ارائه و رضایتمندی چهل و شش درصد نیز بر اثر طیف گسترده خدمات و درمان های در دسترس بود.
پروفسور جان اپلبای اقتصاددان ارشد مؤسسه نافیلد تراست گفت رضایتمندی عمومی ظرف ده سال آینده قابل ارتقاء است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
زعفران؛ محصولی کم‌آب بر و پرسود برای کشاورزان زنجانی
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
تا اواسط هفته ، زنجان بدون باران
تقویم و اوقات شرعی یکشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۴ به افق قم
سهم استان زنجان از درآمدهای معدنی کجا هزینه می‌شود؟
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۱۸ آبان ۱۴۰۴
پرداخت بیش از دو هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان لرستانی
کلاهبرداری ۳۰ میلیارد ریالی در تبریز
کاهش ۷۵ درصدی میزان بارندگی در آذربایجان‌غربی
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز مرکز فنی حرفه‌ای میانه
ادامه روند افزایشی دمای هوا در سمنان
پیشرفت نهضت مدرسه‌سازی در طرح‌های حمایتی مسکن
تامین زیرساخت‌ها چالش اصلی سرمایه گذاری در خراسان جنوبی
لزوم جدیت دستگاه‌های متولی در تنظیم بازار
اختصاص ۹۹۰ میلیارد تومان به طرح های آبرسانی روستایی و فاضلاب لرستان
برگزاری جشنواره شکرانه برداشت زعفران در روستای منجیل آباد رباط کریم
برگزاری آئین پایانی نخستین سوگواره تعزیه (آلاله ها) منطقه شرق استان تهران
تقویم و اوقات شرعی ۱۸ آبان ۱۴۰۴
خوابگاه‌های دانشگاه ایلام میزبان بیش از ۳ هزار دانشجو
اجرای طرح نسل پاک جزیره پاک در کیش
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
استخدام در سازمان صداوسیما
آغاز گازسوز کردن رایگان خودرو‌های شخصی
سرلشکر صفوی: کلید ساخت ایران قدرتمند سواحل مکران است
کشور با همراهی مردم و نیرو‌های مسلح، پیروز جنگ ۱۲ روزه شد
آغاز رویداد ملی ایران جان، خراسان جنوبیِ ایران
فرآیند حذف چهار صفر از پول ملی آغاز شد
اعمال محدودیت آبی شبانه در تهران برای پر شدن مخازن
دخالت‌های خارجی و امید به اتحاد، چالش‌های انتخابات عراق
بیش از ۹۰ درصد سد کرج خالی است
آغاز رسمی رویداد ملی ایران جان در خراسان جنوبی
رشد اقتصادی خراسان جنوبی با فرآوری محصولات معدنی در داخل استان
سامانه نوبت‌دهی اینترنتی مراکز درمانی تأمین اجتماعی راه‌اندازی شد
کشف سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی خوزستان
نصب سقاخانه‌های جدید به یاد شهدای اقتدار در زنجان
موافقت با استقرار ۴۲۹ واحد صنعتی در زنجان
آغاز همکاری سازمان راهداری و پلیس‌راه برای شناسایی هزار نقطه پرخطر  (۲ نظر)
حقوق کارکنان باید مستقیم به حسابشان واریز شود  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
واکنش محیط‌زیست هرمزگان به کشتن الاغ‌ها  (۱ نظر)
ده‌ها هزار غیرنظامی در سودان کشته شدند  (۱ نظر)
نیروهای مسلح ایران قوای ناتو را شکست دادند   (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
تسهیلات وام ازدواج  (۱ نظر)
همکاری‌ سازنده ایران، چین و روسیه در مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا  (۱ نظر)
تشییع و خاکسپاری مادر شهید محمد سلیمانی در شهر ورزنه  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)