• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۴۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
در ۴۰ سال گذشته؛

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راه

معاون وزیر راه و شهرسازی روند ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل را پس از انقلاب اسلامی رو به رشد توصیف کرد

ساخت ۱۹۱ هزار و ۲۷۹ کیلومتر انواع راهبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، خیراله خادمی ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: ساخت ۹ هزار و ۲۲۵ کیلومتر راه آهن، ۲هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه، ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۱ هزار و ۲۶۳ کیلومتر راه روستایی آسفالته پس از انقلاب اسلامی نشان عزم جدی برای ساخت راه‌ها به عنوان زیربنای اصلی توسعه دارد.

وی این ایام را زمان مناسبی برای پاسخگویی مسئولان به مردم دانست و گفت: چهل سالگی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای بررسی عملکرد‌ها در هر حوزه است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی درستی درباره آینده داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، با بیان اینکه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل همواره یکی از اولویت‌های توسعه کشور بوده اظهار داشت: ساخت راه‌های روستایی، توجه به توسعه راه‌های مناطق محروم، تکمیل کریدور‌های تزانزیتی و بین المللی، توسعه راه آهن و اتصال مراکز استان‌ها به شبکه ریلی، ساخت بزرگراه‌ها و تبدیل راه‌های اصلی به بزرگراه و... از جمله برنامه‌هایی بوده که در این سال‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
خادمی افزود: تکیه بر توان فنی و مهندسی داخلی و خودکفایی در صنعت راهسازی از دیگر مواردی است که در این سال‌ها حاصل شده است به طوریکه امروز پیچیده‌ترین عملیات‌های راهسازی در ساخت تونل‌ها و پل‌ها و گذر از مسیر‌های صعب العبور تمامی توسط مهندسان کشور انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ساخت راه‌های روستایی را یکی از دستاورد‌های مهم در حوزه راهسازی دانست و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳ هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۰۴ هزار و ۲۶۳ کیلومتر رسیده است.
خادمی ساخت بزرگراه و تبدیل راه‌ها به بزرگراه‌ها را از دیگر مواردی برشمرد که پس از انقلاب اسلامی در دستور کار قرار گرفته به طوری که تا پیش از انقلاب هیچ بزرگراهی در کشور موجود نبوده است و امروز ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور زیرعبور ترافیک قرار دارد.
وی نهضت ساخت آزادراه‌ها در کشور را نیز پس از انقلاب اسلامی پرشتاب توصیف کرد و گفت: ساخت ۲ هزار و ۵۴ کیلومتر آزادراه پس از انقلاب اسلامی در مقایسه با ۳۴۶ کیلومتر آزادراه پیش از انقلاب رقم قابل توجهی به حساب می‌آید. از میان آزادراه‌های مهم احداث شده پس از انقلاب می‌توان به آزادراه‌های خرم آباد-پل زال، پل زال-اندیمشک، اهواز-بندر امام، قم-گرمسار، قزوین-رشت، قم-کاشان-اصفهان، قزوین-زنجان، ساوه-همدان، زنجان-تبریز و... اشاره کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ساخت راه آهن در کشور را نسبت به سایر شقوق حمل و نقلی دارای اولویت عنوان و اضافه کرد: تا پیش از انقلاب اسلامی ۴ هزار و ۵۶۵ کیلومتر خط ریلی در کشور موجود بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر رسیده است. در همین راستا احداث خطوط ریلی در راستای کریدور‌های ریلی بین المللی و اتصال مراکز استان‌های کشور به شبکه راه آهن همواره در دستور کار بوده است که از میان آن‌ها می‌توان به راه آهن بافق-بندرعباس، بافق-مشهد، گرگان-اینچه برون، مراغه-ارومیه، مشهد-سرخس، تهران-همدان، ملایر-کرمانشاه، اصفهان-شیراز و... اشاره کرد.
خادمی از ساخت راه‌های اصلی و فرعی به عنوان یکی دیگر از اقدامات در زمینه ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل یاد کرد و اظهار داشت: ۶۱ هزار و ۹۱۷ کیلومتر انواع راه‌های اصلی و فرعی پس از انقلاب اسلامی در سراسر کشور احداث شده که این رقم تا پیش از این دوران ۴۷ هزار کیلومتر بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نصب ۱۵ کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه‌های مجاز اردستان
تاثیرات محیط کاری بر بیماری دیابت
کشف یک کیلوگرم تریاک بلعیده‌ شده در بردسکن
تولید پراکنده در مناطق شهری موجب پایداری شبکه برق می‌شود
لیموچی: از عملکرد بچه‌ها راضی هستم
پیشنهاد ایران برای ایجاد شبکه نوآوری گردشگری مبتنی بر هوش‌مصنوعی
جریمه روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ خودروی فاقد معاینه فنی و آلاینده در استان کرمانشاه
تاکید بر لزوم استقلال استان‌ها در خرید و توزیع کالا‌های اساسی
طرح ساماندهی گلزار شهدای شادگان با جدیت در حال اجراست
ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی با راه‌اندازی سامانه هدی
وزارت اقتصاد مامور تدوین الگوی ملی هماهنگی گمرکات شد
راه اندازی و ساماندهی ۲۰۰ پایگاه قرآنی در کانون‌های مساجد استان تهران
کاهش سقف استفاده از کارت‌های آزاد بنزین در جایگاه‌های سوخت
هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان برای کاهش دید در محور‌های جنوبی و ساحلی
گسترش همکاری‌های دوجانبه پاکستان و عربستان در حوزه دفاعی و آموزشی
فرماندار جوانرود معرفی شد
بهره‌مندی ۴۷۵ خانوار عشایری از آب شرب سالم با اتمام پروژه آبرسانی قشلاق گوگرد علیا در خوی
آشنایی با شهید قربانعلی موری بازفتی از شهدای لالی
حضور ورزشکاران اردبیلی‌ در کاروان المپیک ناشنوایان ۲۰۲۵
چهارمحال و بختیاری میزبان جشنواره ملی مشاعره رضوی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا
تقویت توان دفاعی ونزوئلا با دریافت سامانه‌های پدافند روسی
امتناع کودکان از توالت مدرسه باعث یبوست می‌شود
رشد ۵۶ درصدی طرح های سرمایه‌گذاری در استان خراسان جنوبی
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهر‌های آلوده خوزستان تا آخر آبان
موافقت‌مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون‌محکومیت‌های‌مهریه
واکنش محیط زیست به تخلف تکراری باغ‌وحش نیر
بازی‌های همبستگی اسلامی؛ ازبکستان، حریف تیم فوتسال ایران در نیمه‌نهایی
افشای ابعاد جدیدی از همکاری خبرنگاران شبکه ایران اینترنشنال با موساد
خام فروشی در زنجیره فولاد
وقوع زلزله ۳ و ۳ دهم ریشتری در سی سخت
زبان معیار ۱۴۰۴/۰۸/۱۸
رویای تغییر نظامی که کابوس آمریکا شد
حل تنش افغانستان و پاکستان محور گفتگوی متقی و عراقچی
ادعای رسایی درباره انتصاب دادستان دستگیر شده، صحت ندارد
آغاز پیش‌فروش ۳ محصول سایپا  (۱ نظر)
تهران تا آخر پاییز بارش باران ندارد  (۱ نظر)
اتحادیه اروپا: الفاشر تبدیل به گورستان بشریت شده است  (۱ نظر)
پیوند دو ملت ایران و پاکستان ناگسستنی است  (۱ نظر)
پلمب ۶ کافه به علت برگزاری جشن هالووین  (۱ نظر)
هوای اصفهان و ۳ شهر مجاور آلوده است  (۱ نظر)
جزییات معافیت از صدور صورت‌حساب الکترونیکی در سامانه مودیان ۱۴۰۴  (۱ نظر)
اهواز آلوده‌ترین شهر کشور  (۱ نظر)
اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های مدل ۹۴ به بالا در خوزستان  (۱ نظر)