• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۲۳۲۶۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
اقتصادی » گمرک، حمل و نقل
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها اعلام کرد؛

اجرای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها؛ به‌زودی

الکترونیکی کردن پرداخت عوارض آزادراه‌ها تأثیر بسزایی داشته و بعد از اجرایی شدن این پروژه دیگر اتومبیل‌ها در آزادراه‌ها نیاز به توقف ندارند.

اجرای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌ها؛ به‌زودیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما از ­وزارت راه و­ شهرسازی؛ سید حسین میرشفیع در گفتگو با رسانه ملی با اعلام این مطلب افزود:­ پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌های کشور به‌زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت:​ در بخش راه‌سازی، بودجه‌ای که برای سال ۹۸­­ در نظر گرفته‌ شده است ۵ درصد بودجه مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا است.
وی با اشاره به اینکه ­­از نظر پوشش جاده‌های آسفالته در کشور یک حرکت جهشی را طی ۴۰ سال دوره انقلاب شاهد بوده‌ایم گفت: در شرایطی که برخی از مراکز استان‌های ما پیش از انقلاب مانند استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد راه‌های آسفالته بودند امروز ­بسیاری از مسیر‌های شبکه اصلی و فرعی کشور تکمیل‌شده و بسیاری از جمعیت روستایی نیز از راه‌های آسفالته بهره‌مند شده‌اند.
میر شفیع ­­با بیان اینکه ­­طول راه‌های کشور از ۳۰۰ هزار کیلومتر فراتر رفته است اضافه کرد: بیش از ۲هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور در دست بهره‌برداری و­هزار و ۱۸۰ کیلومتر دیگر در دست‌ساخت است و قرارداد ۴۰۰ کیلومتر دیگر بسته شده که در شرف اجرا است.
وی­ با بیان اینکه برخی از پروژه‌های در دست اجرا در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید اظهار داشت: قطعه ۴ ارومیه -تبریز به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین بخش عمده آزادراه شیراز- اصفهان که قریب به ۲۲۰ کیلومتر است در سال آینده زیر بار ترافیک خواهد رفت علاوه­ بر آن آزادراه اراک - خرم‌آباد نیز سال آینده به بهره‌برداری رسیده که راه خرم‌آباد به تهران را نزدیک‌تر می‌کند.
عضو هیئت عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در رابطه با بهره‌برداری از کمربندی جنوب تهران نیز گفت: این آزادراه از محور قم -گرمسار نزدیک ­ورامین شروع‌شده و بعد از گذشت از آزادراه تهران-قم و تهران-ساوه بعد از آبیک­به آزادراه کرج-قزوین متصل می‌شود. طول این آزادراه ۱۵۸ کیلومتر است که ۸۰ کیلومتر آن در حال حاضر کامل شده و امیدواریم که تا سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه به در حوزه ساخت آزادراه به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک هستیم، افزود: از لحاظ هندسی و طراحی راه‌ها کاملامنطبق بر استاندارد‌های بین‌المللی هستیم و نشریات تخصصی خوبی در کشور منتشرشده‌اند که فعالیت شرکت راه‌سازی برای­ساخت راه‌های کشور را میتوان منطبق بر این استاندراد‌ها دانست؛ ­ البته متأسفانه باید گفت که در حال حاضر نگهداری راه‌ها در شرایط مناسبی نیست و از برنامه نگهداری استاندارد به دلیل محدودیت منابع فاصله زیادی گرفته است.
میرشفیع در رابطه باکیفیت مصالح استفاده‌شده در ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نیز گفت: در این حوزه کار جدی در چند سال اخیر اتفاق افتاده و کیفیت قیر و آسفالت در این سال‌ها بالا رفته است؛ ­ هم‌اینک ۶ نوع قیر در کشور تولید می‌شود که استاندارد بسیار بالایی دارند. ­برای کنترل کیفیت آسفالت‌ها نیز نظام کنترلی جدید ایجادشده و با بهره‌گیری از دانش شرکت‌های دانش‌بنیان در حال استفاده از نمونه‌های پیشرفته آسفالت ازجمله قیر‌های پلیمری در این صنعت هستیم.

تخصیص نامناسب بودجه؛ از چالش‌های ساخت آزادراه‌ها
وی مشکلات و چالش‌های فراروی ایران در مورد ساخت آزادراه‌ها را­ تخصیص نامناسب بودجه عنوان کرد و ادامه داد: همه کشور‌ها این دغدغه رادارند که منابعی که باید برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص یابد منابع محدودی هستند بااین‌حال ما شرایط‌مان به دلیل فروش نفت بهتر است و درآمد‌های نفتی از سال ۵۰ باید قاعدتاً به بهبود بهتر توسعه زیرساخت‌ها اختصاص می‌یافت، ولی باعدم مدیریت منابع این امر محقق نشد.
میرشفیع افزود: متأسفانه نظام توزیع اعتبارات و فنی اجرایی کشور درگیر موضوع بودجه است و تا زمانی که بودجه مصوب تخصیص نیابد پروژه‌ها اجرایی نمی‌شود درحالی‌که در کشور‌های دیگر اگر یک قرارداد پیمانی بسته می‌شود منابع موردنیاز پروژه توسط بانک تأمین‌شده و دولت یا پیمانکار با بانک تسویه‌حساب کرده و تأخیری در تأمین منابع وجود ندارد.
وی بابیان اینکه کشور با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه است تصریح کرد: باوجوداینکه در پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی صورت گرفته است، اما به دلیل عدم تخصیص منابع در حال حاضر این پروژه‌ها قابل بهره‌برداری نیستند.
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور ادامه داد: در بخش راه‌سازی بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته‌شده است ۵ درصد بودجه موردنیاز برای تکمیل پروژه‌های در دست اجرا است و پروژه‌های پیش‌بینی‌شده که باید در بودجه‌های آتی دیده شود ۲۰ برابر بودجه سال آینده بوده که روند افزودن پروژه‌ها نیمه‌تمام در سال آینده نیز حفظ خواهد شد.
میرشفیع با تأکید بر اینکه باوجود محدودیت بودجه‌ای ما نمی‌توانیم توسعه کشور را متوقف کنیم گفت: برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی مشکلات ویژه‌ای وجود دارد و با این‌حال در چند سال گذشته تلاش شده است تا این مشکلات مرتفع شوند که حاصل آن در حال حاضر ۸ پروژه راه‌سازی با ارزشی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که قرارداد آن‌ها با پیمانکار به امضا رسیده است.
وی ­بابیان اینکه پرداخت عوارض الکترونیک آزادراه‌ها­­به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: الکترونیکی کردن پرداخت عوارض آزادراه‌ها تأثیر بسزایی داشته و بعد از اجرایی شدن این پروژه دیگر اتومبیل‌ها در آزادراه‌ها نیاز به توقف ندارند و این امر باعث ایمنی و حذف گره‌های ترافیکی خواهد شد همچنین پرداخت عوارض از طریق منابعی مختلفی که کاربر تعریف می‌کند انجام خواهد گرفت که می‌تواند از طریق اپلیکیشن یا یکی از قبض‌های خدماتی و یا خودپرداز و ... باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
مصاف خیبر و استقلال تهران فردا در خرم‌آباد
ضرورت پرداخت تسهیلات برای دوگانه سوز کردن واحد‌های نانوایی شهرستان خرم‌آباد
اجرای طرح مایه کوبی یک میلیون رأس دام در پلدختر
اصفهان میزبان دانه‌های سفید برف می‌شود
استمرار فعالیت سامانه بارشی در سمنان
صدور گواهی حصر وراثت از ثبت احوال در استان سمنان
غیر حضوری شدن برخی مدارس در استان سمنان
بسته خبر‌های کوتاه ۲۳ آذر ۱۴۰۴
سطح عمومی قیمت ها در لرستان کمتر از میانگین کشوری
ورزشی با قدمتی ۱۰۰ ساله در دنیا
دعوت ورزشکاران هوراندی به تیم ملی سرکل کبدی
تظاهرات صد‌ها فرانسوی در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ
حمایت از بانوان کارآفرین اولویت‌ وزارت جهاد کشاورزی
آمادگی ۱۵۰ مسجد لرستان برای میزبانی معتکفان
راهیابی نمایش خیابانی چهارمحال و بختیاری به جشنواره تئاتر
مهر و موم تعدادی واحد صنفی متخلف در آبادان
موفقیت فست فودهاي بومی مالزی در حذف برند‌های حامی رژیم صهیونی
حمایت از طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌های دانش بنیان اولویت دولت
حماس: رژیم صهیونیستی مسئول پیامد‌های نقض آتش بس است
هفته بارانی در خراسان شمالی
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
ادامه بارش‌ها و هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
امنیت ملی آمریکا بر محور «منافع صرفاً آمریکایی» استوار شده است
امروز ؛ آخرین مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۵
کشف انبار احتکار روغن و شکر به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در زنجان
جشن ازدواج ۹۰۰ زوج از فرزندان بازنشستگان نیرو‌های مسلح
دستور آماده‌باش به استانداران کرمان، فارس، بوشهر و هرمزگان
مصاف سرخ‌پوشان در تهران؛ تقابل تراکتور با پیکان در تبریز
­غلامرضا فرخی برترین فرنگی کار جهان شد
تصمیمات عملیاتی بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز اعلام شد
ثبت همه املاک فاقد سند الزامی شد
از فردا؛ ثبت نام یازدهمین مرحله خرید محصولات ایران‌خودرو
­بازگشت جمعی از افتخار آفرینان کشورمان از بازی‌های پاراآسیایی جوانان
دو وب‌سایت فروش بلیت الکترونیکی هواپیما مسدود شد
نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی ۲۳ آذر
هشدار دیوان محاسبات کشور درباره افزایش زمان ترخیص کالا در گمرکات ایران
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج  (۳ نظر)
در نور آباد ممسنی ۱۰۱ میلیمتر باران بارید  (۲ نظر)
آمار جنجالی زندانیان مهریه صحت ندارد  (۲ نظر)
عراقچی: آمریکا در هیچ موضوعی صادق نبوده است  (۲ نظر)
نورآباد ممسنی با ۹۵ میلیمتر باران، در صدر بارش‌ها  (۱ نظر)
دشمن توان مقابله نظامی با ایران ندارد  (۱ نظر)
اعلام اسامی مسافران حادثه واژگونی اتوبوس یاسوج در جاده سمیرم  (۱ نظر)
بازگشت آموزش حضوری به تمام مدارس مازندران از شنبه ۲۲ آذر  (۱ نظر)
هشدار قرمز وقوع مه گرفتگی در خوزستان  (۱ نظر)
واژگونی اتوبوس مسافربری در مسیر سمیرم به یاسوج با سه کشته و ۱۵مصدوم  (۱ نظر)
بازی‌های پاراآسیایی جوانان؛ ثبت ۸۱ نشان دیگر به نام فرزندان ایران  (۱ نظر)
پاراآسیایی جوانان ۲۰۲۵؛ چمسورکی راهی فینال پاراتکواندو دختران شد  (۱ نظر)
اعلام وضعیت فعالیت مدارس در چهارمحال و بختیاری  (۱ نظر)
مدارس ابتدایی هرمزگان غیر حضوری شد  (۱ نظر)
آغاز پیش ثبت نام اعتکاف دانش آموزی در استان کرمان  (۱ نظر)