پخش زنده
امروز: -
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای: این صنعت، یک ابزار دیپلماسی برای ارتباط با شرکتهای مطرح دنیاست که دولتمردان آنها قصد محدود کردن کشور ما را دارند.
حسن کریمی قدوسی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه نشست بزرگترین رویداد صنعت بازیهای رایانهای در منطقه خاورمیانه موسوم به TGC افزود: این رویداد علاوه بر معرفی صنعت بازی سازی ایران، ۳ هدف اصلی استفاده از تجربیات بازی سازان بین المللی، کمک به انتشار بازیهای ایرانی در بازار جهانی و اعتماد سازی و معرفی صنعت بازی سازی ایران به جامعه جهانی را دنبال میکند.
وی گفت: شرکت کنندگان از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین مهلت دارند تا آثار خود را برای ما ارسال کنند، در رویداد امسال سخنرانان ما به ۸۰ نفر افزایش یافته است که ۵۰ نفر آنها از کشورهای پیشرفته در صنعت بازیهای رایانهای هستند.
کریمی قدوسی افزود: ما در نظر داریم تا منطقهای بنام «گیم استان» در خاورمیانه ایجاد کنیم که با مشارکت ۳۳ کشور به میزبانی ایران، همه شرکتهای بازی سازی بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و فرصتی مناسب برای رشد صنعت بازیهای رایانهای در کشورمان بوجود بیاید.
وی گفت: در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیر سال ۹۷ رویداد بین المللی بازیهای رایانهای را در تهران میزبانی میکنیم و این فرصتی است تا شرکتهای بازی ساز ما بتوانند حضور خود را در بازار جهانی گسترش دهند.
رشد ۱۵ درصدی تولید بازیهای رایانهای ایرانی در سال ۹۶
مدیر عامل بنیاد ملی بازیهای رایانهای افزود: حضور بازیهای رایانهای ایرانی در جشنوارهها نشان میدهد تولید بازیهای رایانهای در کشور نسبت به پارسال رشدی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد داشته است.
کریمی قدوسی گفت: در حال انجام یک پیمایش ملی در سطح کشور هستیم تا آمار دقیق فروش بازیها در کشور را بدست بیاوریم و برای همین امر تا کنون ۱۵ هزار پرسشنامه طراحی شده است.
وی افزود: در صنعت بازیهای رایانهای ایران حدود ۳ هزار نفر فعال هستند که در رویداد بین المللی بازیهای رایانهای (TGC) قبلی ۲ هزار و ۳۰۰ نفرشان شرکت کردند و پیش بینی میکنیم در رویداد آینده شرکت کنندهها افزایش یابد.
کریمی قدوسی گفت: ما حدود ۱۵۰ شرکت داخلی داریم که مشغول ساخت بازیهای رایانهای هستند و در رویداد بین المللی بازیهای رایانهای (TGC) سال آینده اغلب غرفه داران ما شرکتهای داخلی خواهند بود.