میرباقری:
کم کاری دستگاهها، مسئولیت صداوسیما را در غنیسازی اوقات فراغت بیشتر کرده است
معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به برنامههای مدون صدا و سیما برای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، از بی توجهی برخی دستگاههای مسئول انتقال و تاکید کرد: اوقات فراغت ۲۰ میلیون دانش آموز، دانشجو و عوامل حوزه آموزش در ۱۰۰ روز تعطیلات تابستانی باید با همکاری همه دستگاهها پُر و غنیسازی شود.
سید مرتضی میرباقری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما، افزود: زمان فراغت دانش آموزان و دانشجویان را اگر در شبانه روز ۸ ساعت فرض کنیم، این مدت در ایام تعطیلات به ۱۳ الی ۱۴ ساعت افزایش مییابد که پُر کردن و غنی سازی اوقات فراغت برای این قشر نیاز به مدیریت دارد.
معاون سیمای سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه رسانه ملی به طور میانگین چهار ساعت از اوقات فراغت را برای هر فرد پُر و مدیریت میکند، گفت: حدود ۳۰ دستگاه اجرایی در حوزه اوقات فراغت مسولیت دارند و در همه برنامهها از دستگاهها خواسته ایم که توضیح دهند برنامههای آنها چیست.
میرباقری ادامه داد: ۱۰۰ روز تعطیلی با ۲۰ میلیون نفر اگر درهم ضرب شود ۲ میلیارد نفر روز میشود، اما دستگاههای اجرایی حداکثر ۵ درصد آن یعنی اوقات فراغت حدود ۱۰۰ میلیون نفر مدیریت میکنند و به همین علت بار مسئولیت به شدت روی تلویزیون است که ما نیمی را مدیریت میکنیم و بقیه به عهده دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، شهرداریها، آموزش عالی، ورزش و سایرین است که متاسفانه آن طور که باید در حوزه اوقات فراغتی فعال نیستند.
معاون سیمای رسانه ملی گفت: توان مالی مردم هم بگونهای نیست که بتوانند از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنند و علاوه بر آن بخش خصوصی فقط ۵ درصد ظرفیت را میتواند مدیریت کند.
وی خاطرنشان کرد: ما برای مدیریت اوقات فراغت در تابستان ۹ سریال، ۴۵۰ فیلم سینمایی، برنامههایی مثل خندوانه، دورهمی و پویانمایی در شبکههای کودک یک و دو تدارک دیدهایم که همگی فعال هستند، اما انتظار داریم سایر دستگاهها نیز فعالانه ورود کنند.
میرباقری با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس و معاونان رسانه ملی گفت: از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس درخواست کردیم از دستگاههای مسئول توضیح بخواهند که برای اوقات فراغت چه میکنند.
وی تصریح کرد: بودجه این دستگاهها ۱۰ الی ۲۰ برابر سازمان صداوسیماست، اما عملکرد عینی آنها مشخص نیست.
معاون سیمای رسانه ملی با یادآوری مسئولیت ۱۰ ساله خود در حوزه سازمان ملی جوانان در گذشته و تجربیاتی که در این زمینه داشته است، گفت: امسال نوع فعالیتهای دستگاههای اجرای برای پُر کردن و غنی سازی اوقات فراغت مردم قابل لمس نیست و به جز برنامههای تلویزیونی برنامه مدون دیگری در این زمینه نیست.