• شهروند خبرنگار
  • شهروند خبرنگار آرشیو
امروز: -
  • صفحه نخست
  • سیاسی
  • اقتصادی
  • اجتماعی
  • علمی و فرهنگی
  • استانها
  • بین الملل
  • ورزشی
  • عکس
  • فیلم
  • شهروندخبرنگار
  • رویداد
پخش زنده
امروز: -
پخش زنده
نسخه اصلی
کد خبر: ۱۰۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
اقتصادی » بازاروتجارت

قرارداد سرمایه گذاری ۳۷۷۰ میلیارد تومانی در حوزه بندری

قرداد ۳ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومانی در حوزه بندری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیشب در مراسم گرامیداشت روز حمل و نقل و تقدیر از فعالان حوزه دریایی و بندری کشور و امضای این قرارداد اظهار داشت : پارسال هم 2400 میلیارد تومان قرارداد سرمایه گذاری با بخش خصوصی در حوزه بندری منعقد شده است.
وی گفت : به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور در چارچوب سیاست‌های کلی نظام و  برنامه ششم ؛ توسعه سواحل به عنوان سیاست کلی در جنوب کشور از خلیج فارس تا دریای عمان در دستور کار است.
وی از تأسیس و راه‌اندازی دبیرستان دریایی کشور در بندرعباس قدردانی کرد و گفت: این کار به منظور ارتقای فرهنگ دریایی کشور و کاربردی کردن آموزش متوسطه در کشور انجام گرفته است.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: همه دستگاه‌های کشور باید برای اجرای سیاست ‌های کلی اهداف نظام و تحقق برنامه ششم در توسعه دریامحور همکاری کنند و حضور بخش خصوصی هم ضروری است.
سعیدنژاد ادامه داد : آمادگی داریم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزد بانک‌ها را تضمین کنیم.
وی اظهار داشت : در پیش‌نویس لایحه برنامه ششم پیش‌‌بینی شده است بنادر کوچک واگذار شود و باید مدیریت یکپارچه داشته باشیم.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: صندوق توسعه ملی هم از طرح های توسعه سواحل مکران و چابهار حمایت می کند.
ضرورت ایجاد شبکه اقتصادی در بنادر
وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ایجاد شبکه اقتصادی بین‌المللی در حوزه بنادر تاکید کرد.
عباس آخوندی در مراسم گرامیداشت روز حمل‌ و نقل و انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح های بندری گفت : 16 خط کشتیرانی خارجی در بنادر ایران حضور دارد و صنعت دریایی پدیده ای جهانی است که به مرزها محدود نمی‌شود.
وی با بیان اینکه ایران ، قدرتی دریایی در حوزه نظامی، دریانوردی و بندری است، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک مناسبی در منطقه داریم و باید از این ظرفیت استفاده شود.
آخوندی با تأکید براینکه در نظام آموزشی و مدیریت ملی باید در اقتصاد تجدیدنظر کنیم، گفت: هنوز به عنوان قدرت دریایی به مسئولیت خود عمل نکرده‌ایم.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید با ارائه مشوق در مسیرهای ترانزیتی خود بارهای راهگذرهای رفیق را جذب کنیم و تسهیلات عبور و مرور  و روان‌سازی ترانزیت کالا را افزایش دهیم.
وی اظهار داشت : اصلی‌ترین مسئولیت ما در منطقه کاهش هزینه عبور از مسیرهای ترانزیتی ایران است و همه فعالیت ها باید رقابتی شود.
آخوندی تأکید کرد: ایران باید همچنان شاهراه ترانزیتی شمال - جنوب و شرق - غرب باشد و به مفهوم مسئولیت قدرت توجه کنیم.
وی گفت : بخش خصوصی قدرتمند در دولت‌های قدرتمند بوجود می‌آید و دولت قدرتمند دولتی است که بتواند سیاست‌گذاری‌ها را تنفیذ کند.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : عمده‌ترین مأموریت قدرت، خلق بخش خصوصی قوی است و وقتی قدرتمندیم که ببینیم در حوزه دریا شرکت‌های مختلف آن طرف میز با ما مذاکره می‌کنند.
آخوندی گفت : اگر می‌خواهیم قدرت دریایی ایجاد کنیم باید بخش خصوصی قوی روی کار‌ آید.
وزیر راه و شهرسازی ضمن انتقاد از کاهش جمعیت کشورهای ساحلی گفت: چرا 40 درصد مردم بندرعباس حاشیه‌نشین هستند و مرکز جمعیت در شهرهای ساحلی جنوب 4.8 نفر در کیلومتر مربع است؟
وی با تأکید براینکه بنیان‌های برنامه‌ریزی دریایی باید عوض شود، افزود: باید شبکه اقتصادی در سطح بین‌المللی بندری ایجاد کنیم ، بندر اقیانوسی چابهار را توسعه دهیم ضمن آنکه به توسعه بنادر خلیج فارس مانند جاسک بپردازیم.
وزیر راه و شهرسازی گفت: شبکه اقتصادی بندری باید بتواند کالا را در سطح جهان جابجا کند.
تضمین سرمایه‌گذاری در بنادر نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی
سازمان بنادر و دریانوردی ، سرمایه‌گذاری در بنادر را نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تضمین می کند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به انعقاد قرارداد 3 هزار و 770 میلیارد تومانی این سازمان با بخش خصوصی گفت: آمادگی داریم سرمایه‌گذاری در بنادر را نزد بانک‌ها و صندوق توسعه ملی تضمین کنیم تا مشکل تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاران حل شود
محمد سعیدنژاد در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل و امضای این قرارداد که در هتل هما برگزار شد ، گفت: ایجاد مدارس دریایی برای ارتقای فرهنگ دریایی و کاربردی کردن آموزش‌های متوسطه بسیار مفید است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: به دلیل ضرورت توسعه عملیات دریایی کشور به ویژه سیاست‌هایی که در چارچوب سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب برای تدوین در برنامه ششم ف در حوزه توسعه سواحل مکران تأکید شده طبیعی است که ما نیز به عنوان مجری این سیاست‌های کلی با همه دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهیم  و نقش اصلی سازمان بنادر اجرای این سیاست‌های کلی است.
وی با بیان اینکه در سازمان بنادر و دریانوردی هیچ چاره‌ای جز بهره‌مندی از منابع بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری مستقیم دولت نداریم ، ادامه داد: جهت‌گیری سرمایه‌گذاری ما در آینده به سمت واگذاری بنادر کوچک به طور کامل به بخش خصوصی و مدیریت یکپارچه بنادر است. ما سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به شرط ایجاد رقابت و تأمین حقوق مردم به طور کامل حمایت می‌کنیم تا به توسعه سواحل و بنادر بینجامد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر لزوم تجهیز بنادر کشور با هدف حفظ رقابت‌پذیری با بنادر جنوب خلیج فارس و همچنین افزایش تعامل با بنادر شمال دریای خزر افزود : ما در بخش حاکمیتی وظایف خود را محدودتر کرده تا رغبت در سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم.
 در چارچوب این سیاست براساس مصوبه دولت درباره صندوق توسعه ملی این امکان فراهم شده که در سواحل مکران در برنامه ششم توسعه فعالیت‌های توسعه‌ای این سواحل را گسترش دهیم و بخشی از اقدامات سازمان بنادر حمایت تضمینی از این سرمایه‌گذاری‌هاست.
وی گفت : امیدوارم سواحل کشور خصوصا مناطق محروم با این سرمایه‌گذاری‌ها سامان‌دهی شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
گزارش خطا
Bookmark and Share
X Share
Telegram Google Plus Linkdin
ایتا سروش
عضویت در خبرنامه
نظر شما
آخرین اخبار
نهایی شدن ۲ طرح مهم شهرسازی در کمیسیون ماده پنج تبریز
درخشش زندان مراغه برای صلح و سازش در پرونده‌های قصاص
آغاز سوپر لیگ والیبال با مصاف سپاهان و مدافع عنوان قهرمانی
اعزام ۳۶ دانش آموز کیش به اردوی راهیان نور
اطلاعیه افت فشار یا قطعی آب در برخی مناطق تبریز
احضار و ارشاد عاملان درگیری جلوی مدرسه دخترانه در تبریز
ارسال پیامک‌های درخواست واریز وجه شگرد کلاهبرداران
اعزام دانش‌آموزان هشترودی و نظرکهریزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور
نفس آسمان اصفهان گرفته است
تداوم افزایش غبار و آلاینده های جوی در سمنان
برگزاری همایش ملی بهداشت حرفه‌ای، ایمنی کار و محیط زیست در تبریز
صرف ۲۰ میلیارد تومان برای تعریض خیابان‌های پر تردد شهر مهاباد
بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای هولیق سراب 
مراسم بزرگداشت سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
اجرای طرح‌های آبخیزداری در چرداول برای حفاظت خاک و توسعه کشاورزی
بسته خبر‌های کوتاه ۲۷ آبان در یک نگاه
برگزاری چهل‌ و هشتمین اجلاس مرزی راه‌آهن ایران و ترکیه در تبریز 
دیپلماسی استانی یک دیپلماسی منطقه ای است
غیرحضوری شدن مدارس ابتدایی چند شهر و روستای استان مرکزی
الیت در آستانه مهار کامل
  • پربازدیدها
  • پر بحث ترین ها
بازدید استاندار کرمان از کلاس‌های کانکسی هنرستان فدک
برندگان مرحله ششم پیش‌فروش سکه مشخص شدند
تقویم و اوقات شرعی زنجان سه شنبه ۲۷ آبان
قصه چهار سال بلاتکلیفی استخر نیمه‌تمام ولیعصر زنجان
هشدار هواشناسی مازندران؛ کاهش کیفیت هوا در راه است
ماموریت ستاد امر به معروف و نهی از منکر فرهنگی و ترویجی است
برپایی نمایشگاه عرضه محصولات روستایی در چهار باغ اصفهان
­ اسماعیلی، مرد طلایی کشتی فرنگی ایران
گرامیداشت صدمین سالگرد تاسیس کتابخانه عمومی در اهر
کاروانسرا و پل گویجه‌بل تحت حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی قرار گرفت
رژیم‌صهیونی خسارات دفاع‌مقدس‌۱۲روزه را سانسور می‌کند
تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۲۷ آبان ۱۴۰۴
مشارکت در مسیر مدیریت شهری
بارش نخستین برف پاییزی در ارمغانخانه استان زنجان
بارش برف در دماوند
۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود  (۱ نظر)
آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌های رشت همزمان با برگزاری اجلاس استان‌های ساحلی خزر  (۱ نظر)
وعده افزایش ۵۰ درصدی حقوق و درآمدزایی برای دانشجویان PhD  (۱ نظر)
سردار حسن‌زاده: قدرت موشکی ایران مهار شدنی نیست  (۱ نظر)
قانون اساسی بالاترین سند ملی برای دفاع از کشور  (۱ نظر)
آغاز مذاکرات ایران و چین برای اتصال ریلی شرق به غرب  (۱ نظر)
رئیس‌جمهور ونزوئلا فرمان بسیج ملی صادر کرد  (۱ نظر)
منابع انسانی موتور محرک تعلیم‌وتربیت است  (۱ نظر)
اهدای اعضای زنِ ۳۵ ساله دچار مرگ مغزی در بیمارستان شهید ستاری قرچک  (۱ نظر)
اهدا ۱۰۳ واحد خون به بیماران در شهرستان خرامه  (۱ نظر)
طرح نماد، سرمایه‌های اجتماعی را حفظ می‌کند  (۱ نظر)
استاد دانشگاه امیرکبیر در لیست پراستناد‌های ۲۰۲۵  (۱ نظر)
دیپلمات روس: قطعنامه آمریکا درباره غزه بسیار مبهم است  (۱ نظر)
راه اندازی خط تولید موتور‌های کم مصرف در سمنان  (۱ نظر)
جامعه ایران در آستانه ورود به «سیاه‌چاله جمعیتی»  (۱ نظر)